Sunday, December 30, 2012

hai blog....mencuri sedikit mase utk mengisi blog ni..
haishh..
aku bukanlah blogger tp hanyalah seorg yg igin mengisi masanya di laman yg kucitamini..

badan yg xsehat mmg sangat2 mempengaruhi emosi aku..
sgt mudah mrh...'tacing'...nangis.......dll....
agk2 nyer org laen mcm ni xyer???

mule2 dmm, batuk, selsema..
setelah berhari2.....dmm semakin jauh dari diri..
tapi.................................. :(
knp selsema ni xnk pergi..penat dah..
emo betul diwatnyer....
ni lah ubt2 yg perlu dimakan...



~musuh....xsuke nyerrr....

ummmmm.......semoga aq cepat sembuh...
tgh2 study week ni mmg la sgt membosankn..tp condition bdn ni lebih penting
cepat laa sihat wahai badan..

aq nk jawab exam dgn tenang nyerr...

~masih mampu tersenyum w/pun selsema...
senyuman yg membuatku kuat dan berharap cepat sembuh..

awk.......doakn sy jugak yer....ILY SOOOO MUCH.<3


Wednesday, December 12, 2012

hari ini..

12/12/2012....satu tarikh yg mmg cntik kan..begitu ramai insan yg igin menjadikn taikh ini tarikh keramat mereka...ada yg bertunang la...kawen laa.....cple pon ade...mcm2 kn...
tp xslh...t'pulang la kpd hak individu kn..

hari ini berlalu dgn begitu pntasnya...masa seakan akan tidak langsung menoleh kebelakang..begitu juga aku..

hidup harus diteruskn..walaupon homesick, sakit dan lain2 tapi study itu perlu....
cuaca hari ini seperti mood aku juga..mood yg tidak terkawal dan susah dijangka...
sekejap aku menangis, sekejap lg aku tertawa pula...xlama kemudian, termunung seperti org kehilangan anak..rinduku terhadap keluarga sgt2 tidak terbendung lg..rasanya mahu saja blk sekarang juga..tp apakan daya, masih byk lg urusan yg tidak selesai lg....

air mata ku menitis di saat aku berbual dgn mak..rasa rindu yg sgt mendalam tidak dpt dibendung lg...

aku dpt tahu mak dan adik2 pergi bercuti ke pord dickson.rasa sgt2 cemburu coz xdpt bersama mereka...
aku disini hanya mmpu menenangkan diri sndiri..aku memujuk diri agar bersabar dan akn ada masa yg sesuai utk aku pulang....


inilah bapaku yg sgt hensem...keceriaan terserlah di wajah nya....

utk mengubati kesedihan di sini..mlm yg penuh kesyahduan ini, yg menjai peneman adalah...
jeng...jeng..jeng....

inilah dia durian creepe...nyum...terubat rinduku nk mkn durian...
sdp tau bnde ni lg2 bg hantu durian mcm aq ni....

ok lah...dah tiba masanya utk study....
doakn aq berjaya dan tabah mengharungi dugaan masa kem tahunan nnti...
nnti agak sukar lah utk aq update blog ni...

daaaaaa......


Sunday, December 9, 2012

smbgn coretan

dari luaran mmg nmpk kuat..dlm hati siapa yg tahu...satu ungkapan yg selalu aq pgg dan ungkapan yg m'gambarkan diri aku...senyum..ketawa..xpernah lekang dari wajahku tetapi jauh disudut hati, tiada satu org pon yg tahu kesakitan yang terpendam.tiada yg akan dapat memahami apa sebenarnya yg aku rasakan.

kadang2 aku seperti terasa seperti insan yang sgt tidakbersyukur dgn apa yang aku ada..tetapi sering aku bertanya...apa yang aku ada sebenarnya?dlm kegembiraan sememangnya semuanya kurasakn indah..tetapi apabila duka, dunia ini seakan kosong.hanya aku penghuni nya.aku tidaklah shabat mana utk diingati dan dihargai..tapi cukup sekadar aku ini wujud di mata, wujud juga dihati..

betul kata dia..og selalunya akn dtg bila kita sgt lengkap..ya..ku tahu byk kekurangan pd diri aku,tp bukan kah setiap og itu tidaklah sepenuhnya sempuna? kadang rasanya igin aku lari dari semua rasa sakit ini...Ya Allah, kuatkan lah hati hambamu..aku tahu engkau tidak akan menguji aku luar dari kemampuan ku. tapi sememangnya aku insan yg lemah..hati aku xkuat..rasa sakit itu tidak pernah mahu lari walaupon seketika...

Hamba mu ini memohon agar dipermudahkn segala urusannya dan kuatkn hati habamu ini..


hasil nukilan: peneman air mata...

Wednesday, December 5, 2012

kemana hilangnya aku yg dulu

blog yg usang dan lesu....
tanpa curahan hati setelah sekian lama....
apakan daya hati ini hanya mmpu bertahan dan dipendam hanya seketika...
akhirnya perlu juga dihapus dgn air mata dan cerita tanpa pendgr yg setia...

hatiku sgt2 snsitif sejak akhir2 ini...xtahu mengapa dan xtahu apa sebabnya....
aku tahu, kita xboleh b'harap agar setiap org mengikut cara dan rentak kita...
setiap org ada kelemahan dan kelebihan tersendiri.ada juga kadang2 kita langsung tidak nmpak kelebihan seseorg krn diselubungi dgn rasa benci dan dendam...

aku seperti hidup dlm dunia ku sendiri..tanpa pendengar dan tanpa pencerita....
kadang2 kosong, kadang2 terisi dgn mcm2 rasa...mgkin aku agak manja orgnya...sbb tu aku sukar utk menerima sesuatu perubhan..
perubahan yg diluar jangkaan aku...air mata menjadi teman yg paling setia.tak pernah kenal erti penat dan bosan utk menemaniku...dialah penghapus segala kesakitan dlm diriku..tp kenapa semakin lama semakin lemah ku rasa..semakin hilang segala semngat aku dulu..kemana perginya????
kembalikn hidupku yg dulu....kembalikn keceriaan dan senyuman yg pernah menghiasi setiap saat aku bernafas...

hanya kepadaNya aku berdoa...memohon secebis belas kasihan..memohon secebis kegembiraan...
agar mmberi aku kekuatan utk menempuh segala keperitan hari2 yg mendatang...

terima kasih juga kepadanya yg xpernah jemu mendengar segala curahan hati..memberi nasihat dan semangat utk aq bertahan..dia juga menjadi penyeri tika air mata igin menjadi tetamu yg tidak diundang...
terima kasih utk segalanya....




~sekian utk cerita hari ini..harap dpt diterima dan akan disambung d masa akn dtg...cerita tiada kaitan dgn yg hidup dan yg telah meninggal dunia..sekadar mengasah jari jemari utk mengarang dan mengisi masa terluang....sekian...