Powered By Blogger

Friday, July 22, 2011

Ragam....

sering kali kite dgr kan..
SEORANG IBU BOLEH MENJAGA SEPULUH ORANG ANAK TETAPI SEPULUH ORANG ANAK BELUM TENTU BOLEH MENJAGA SEORANG IBU..

besar kan pengorbanan seorang ibu ni..
aku pernah pergi melawat ke rumah orang2 tua...dua kali dah..
sedih bile aku tengok keadaan pak cik mak cik kat sane...
ye lah..merindui anak2 dowang..
ade yang sesetengah nyer tidak langsung marah kat anak2 dowg..
ade yang cakap anak dowang keje...sbb 2 anta pakcik makcik ni kat situ..

mulia sggh ati warga emas ni kan..
bukan nyer ape...bagi pendapat aku lah kan..
di masa dorang tua lah kita patut bagi sepenuh kasih sayang..
balas balik budi dowg yang dah sekolah kan kite tinggi2...

terdetik hati aku nak tulis post mcm ni sbb tadi aku baru blk kampung..
wan aku yg sememangnyer sudah tua mmg banyak perangai lah kan..
tapi yang aku paling suke adalah xpernah terdetik pon di fikiran keluarga aku utk m'hantar wan ke rumah org2 tua 2..
biarlah dijaga oleh anak2 nya..
wan aku yg mempunyai 14 orang anak & kesemua anak2 nya masih hidup bersama2 m'jaga wan..
mungkin ada kalanya berbalah..
tetapi masih lagi dijaga oleh anak2 nya..

makin tua makin banyak ragamnya....
begitulah rumlah manusia..
tetapi kita harus bersabar...ini semua ujian dariNya...
tadi aku melihat dgn ati yg penuh b'bunga2..
wan merebahkan kepalanya ke paha ayah..
comel sungguh situasi 2....
nmpk penuh kasih sayang..
wan suke makan coklat....
wan merengek ingin disuapkn coklat..

keadaan itu telah menyentuh hati ku...
n dalam hatiku t'tanam aku akn m'jaga org tuaku dgn penuh kaih syg..
n aku xkn sesekali sia2 kan mereka..



~lebih kurg mcm ni lah kan rupa wan..
tp ni pic dari google..

sayangilah ibu bapa kita w'pon nnti mereka tidak b'daya..
kenaglah segala jasa mereka..

No comments:

Post a Comment